Politica de retur

Returnarea Bunurilor

  • Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice (termen de returnare a Bunurilor), fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de transport (chiar dacă la plasarea comenzii a beneficiat de transport gratuit!). Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
    • ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat,
    • ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
  • În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta are următoarele posibilități:
    • va putea completa online formularul de retur ce se regăsește la adresa ,,,,,,,,,,,
    • va anunța în scris pe adresa de mail retur@oriceonline.ro.
  • În cazul în care Clientul/Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însotit produsul respectiv. În cazul în care achiziționarea produsului returnat a fost condiționată de achiziția altor produse, se vor returna toate produsele supuse condiției, sau se va achita diferența de preț pentru produsele păstrate, ca și cum ar fi fost achiziționate separat (produsele a căror achiziționare este condiționată de achiziționarea altor produse. Exemplu: poți cumpăra produsul A la un preț redus în cazul în care achiziționezi produsul B. În cazul acesta produsele A și B pot fi returnate împreună, sau se achită diferența până la prețul integral al produsului A.)
  • În cazul în care Comanda este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data primirii produselor în depozit. Suma va fi returnată după cum urmează:
    • pentru Comenzile achitate cu card bancar ->prin restituire în contul din care a fost efectuată plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
    • pentru Comenzile achitate cu Op/Transfer/ -> prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
    • pentru Comenzile achitate ramburs / cu numerar în showroom/depozit -> prin restituire numerar în showroom, prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat.
  • Costurile de transport, în cazul returnării Bunurilor, sunt suportate integral de către Cumpărător. Bunurile vor fi returnate în ambalajul original, cu toate accesoriile incluse. Cumpărătorul poate alege orice firmă de curierat pentru retur, sau la solicitarea Cumpărătorului, Vânzătorul poate să trimită un curier pentru ridicarea produselor, dar contravaloarea transportului va fi reținută din valoarea returnată. 
  • Vânzătorul are dreptul de a refuza un colet cu ambalaj extern deteriorat, în acest caz coletul se va întoarce către expeditor, respectiv Cumpărător. Cheltuielile de transport vor fi suportate integral de către Cumpărător.
  • Vânzătorul va refuza de fiecare dată preluarea Bunurilor returnate cu plata ramburs.
  • Bunurilor returnate vor fi verificate, refacturate cu valoare minus, iar factura storno se va trimite Cumpărătorului prin email la adresa de mail menționată la finalizarea Comenzii inițiale. 
  • Dacă Bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou (ambalaj deschis, accesorii lipsă, Bunul este deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea Bunului în stadiul inițial, după caz, sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumpărătorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Cumpărător.

Diminuarea valorii Bunurilor returnate

  • Cumpărătorul are dreptul să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. În cazul in care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor. În acest caz Vânzătorul are dreptul de a refuza stornarea Bunurilor.
  • Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, Cumpărătorul are obligația atunci când iși exercită dreptul de retragere din contract să îl returneze în ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
  • Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând  costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. 
  • Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultată din manipularea acestora altele, decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este în responsabilitatea Cumpărătorului. Din prețul total al Bunului returnat Vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a Bunului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către Cumpărătorul după recepționarea și verificarea Bunurilor returnate.

Categorii de produse cu condiții speciale de retur 

  • Produse cosmetice, de îngrijire personală, consumabile sanitare: din motive de protecție a sănătății aceste produse nu pot fi returnate, decât dacă sunt sigilate.
  • Nu pot fi returnate următoarele tipuri de produse (Pentru aceste tipuri de produse nu există un drept de retragere conform art. 16 din OUG 34/2014.):
    • produsele care sunt susceptibile de deteriorare sau expirare rapidă
    • produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă
    • produsele ce constau în înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare
    • ziare, periodice și reviste
    • Oferte speciale: această categorie conține produse cu prețuri reduse din diferite motive: produse resigilate, produse cu mici defecțiuni, produse alimentare cu termen de expirare apropiat, etc. Produsele alimentare din această categorie nu pot fi returnate!
    • Contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător
    • Furnizarea de Bunuri/Servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere
    • Furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar
    • Furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
    • Furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii Contractului, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 (treizeci) de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care Vânzătorul nu le poate controla
    • Contractele în cazul cărora Cumpărătorul a solicitat în mod special Vânzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere
    • Furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere
    • Produsele care au termen de valabilitate sub 60 de zile în momentul în care Cumpărătorul ar dori returnarea lor.
 

scrie-ne!

Completează-ți datele și noi îți vom răspunde în cel mai scurt timp!

Ai nevoie de ajutor?

SUNTEM AICI SĂ TE ÎNDRUMĂM

Ceva nu e clar?

Contactează-ne!

Formular de garanție/retur